free website creation software

Hur automatiserad är er marketing?

Testa er själva med följande 3 steg

  1. NYHETSBREV - går ni fortfarande in i ert MA system och manuellt skapar nyhetsbrev? Då är ni långt ifrån att utnyttja potentialen av er investering. Men frukta inte för många av era konkurrenter sitter i samma båt. Hur kan man låta systemet sköta brevet vecka in och vecka ut samtidigt som rätt innehåll verkligen går till rätt kund - varenda gång? Kontakta oss så berättar vi mer.
  2. DATA SILOS - en av de största utmaningarna med att automatisera är kvalitén på datan. Finns det flera källsystem som används kompliceras bilden ytterligare. Har ni någonsin systematiskt analyserat datakvaliteten och modellen i MA systemet för att kunna lösa problemen vid källan? Be om hjälp från våra experter för optimera er lösning så att ni så småningom kommer upp till den nivån som MA systemet var byggd för.
  3. MOGENHET - att nå en sofistikerad nivå på datadriven kampanj exekvering tar tid, resurser och ett skift i tankesätt genom hela organisationen. Alla verksamheter är unika, även inom samma bransch och det finns inte en enda specifik metod som passar alla. Upplever ni typiska utmaningar t.ex. med kravställning, eller bryggan mellan verksamhet och utvecklare? Berätta för oss hur det fungerar i just organisation, så tar vi det vidare.

CONTENT MANAGEMENT

Vi älskar implementeioner och att hoppa på helt nya uppdrag, men kan även ansvara för drift av ert existerande system. 

Utveckling av e-post mallar 

Bråttom? Vi sköter design och utveckling av helt nya e-post mallar under noll-tid. Inga långa upphandlingstider. Varför inte testa oss med ett litet uppdrag att börja med?

HTML / CSS Email Design

Ni skickar oss en design i Adobe Photoshop, Illustrator, Sketch eller ännu mer effektivt samarbete - via Zeplin. Vi utvecklar er nya epost design i HTML/CSS under en enda sprint. Godkänner ni resultatet, går vi vidare till mallarna.

Responsive E-post Mallar

Oavsett om ni använder Adobe Campaign. Salesforce eller Breeze, levererar vi flexibla mallar som är lättanvända för era kampanjhanterare. Här kör vi iterativt och låter er testa levererad funktionalitet innan den sätts i produktion.

DATA INTEGRATION 

En del av att vara data-driven är att känna till sina källor in och ut

Data från flera källor

Så ... hur såg hela den där tekniska arkitekturen ut igen?

Låter det bekant? Ni är i början eller mitten av en digital resa. En ny mjukvaruleverantör med flera kanaler har valts och projektet har börjat.

Exakt hur kommer kunder som loggar in på er sajt bli tillgängliga i det nya systemet så att de kan bearbetas?

Hur ska ni samtidigt se till att nya dataskyddsförordningen (GDPR följs)?

Vad händer med den existerande spårbara datan från ert gamla system? Är datan som går ut till molnet krypterad så att personlig info inte kan identifieras?

Vilken typ av data kommer att flöda i realtid och vilken tar längre? Hur mycket längre tid tar den andra datan och hur påverkar det kampanjstrategin?

Ta kontakt så sätter vi oss ner och jobbar igenom svaren tillsammans.

ANALYS OCH TRACKING

Det finns en bra anledning till mottot Simple Targeting Analytics


Förenkla så att man kan börja och slutföra med analys

Kretsloppet kan börja med segmentering baserad på beteende och sluta med resultat som leder till ny segmentering osv, osv.

  1. RÄTT PLATS RÄTT TID - kundbearbetning baserad på demografi som ålder eller kön är enkelt, men det verkliga värdet kommer när man fokuserar på kontextuell data. När hade kunden senast kontakt med ert varumärke? Genom vilken kanal skedde kontakten? Vilken enhet föredrar de att använda? Vilka beteendessegment faller de in i? Om du vill ha hjälp med att lära känna dina kunder bättre, ta gärna kontakt med oss för att diskutera.
  2. NYA TRENDER - vad sägs om den senaste och bästa tekniken på olika plattformar, som Android och iOS? Förlitar ni er på föråldrade metoder, som antal nedladdningar och App Store recensioner? - Kliv in i framtiden av Mobile First med nya, integrerade lösningar för era naturligt digitala och app vana kunder. Ska vi prata om hur ni går från vad som för närvarande finns på plats till allt som behöver utvecklas tills att ni är framme?
  3. KAMPANJRESULTAT - ni kör kampanjer och samlar in resultat. Vad händer efter det? Var går denna data? Hur utnyttjar ni datan för framtida kampanjer? Det finns flera strategier som kan fungera, men nyckeln är att testa och förbättra genom att experimentera. Viktigast av allt är att mäta och ta lärdomar från varje kampanj. Kom förbi så bjuder vi på fika och diskuterar strategier.

LÅT OSS TA ETT SNACK

Hojta nedan om ni vill att vi tar kontakt